Futbalový klub ŠK Slovan Bratislava má za sebou bezpochyby fantastickú jesennú časť sezóny 2024/25. Jej ozdobou bola účasť v hlavnej fáze prestížnej Lige majstrov.
Slovenského majstra teraz čaká druhá polovica, v ktorej bude chcieť obhájiť titul v Niké lige. Aktuálne má na čele tabuľky pohodlný sedembodový náskok pred druhou Žilinou, ktorá má ešte jeden zápas k dobru.
Pomaly však vedenie "belasých" už musí začať riešiť aj otázku ďalšej budúcnosti. Jednou z hlavných tém je aj návrat fanúšikov na tribúnu.
Tehelné pole býva v európskych pohároch vypredané, v našej najvyššej súťaži to už taká sláva, bohužiaľ, nie je. Na víkendový súboj 20. kola proti Michalovciam prišlo na štadión 4 274 divákov.
Zážitku na štadióne sa zápas v TV nevyrovná
Generálny riaditeľ Slovana Bratislava Ivan Kmotrík mladší verí, že sa návštevnosť na domáce ligové zápasy časom zlepší.
Som presvedčený, že ľudia časom pochopia, že je lepšie ísť von za zážitkom na štadión než sledovať cudzích hráčov a cudziu súťaž, ako napr. Premier League, kdesi za televíznou obrazovkou. Nie je to jednoduchý proces, aj v Česku to chcelo čas a trpezlivosť. Slavia Praha sa podobne po otvorení štadióna trápila s priemernou návštevnosťou, keď na zápasy chodili tri či štyri tisícky divákov. Mám pocit, že Slovan akoby kopíroval jej vývoj,
vyhlásil šéf belasých v rozhovore pre Športweb.
Príkladom nám môžu ísť susedné krajiny. Slavia či Sparta dokážu na ligu vypredať štadión a majú priemernú návštevnosť 15–16 tisíc divákov. Osobne nevidím žiadny dôvod, aby sme to my na Slovensku nedokázali. Dnes Slavia vypredá – už pred sezónou – všetky permanentky určené na predaj (11 500). Ak by počet navýšila, predala by aj viac. Ak Slavia dokáže vypredať štadión na České Budějovice či Hradec Králové, nevidím dôvod, prečo by sme nemohli mať my plno na spomínané Košice,
pokračoval.
Ivan Kmotrík ml. (foto: Instagram/ivankmotrik)
Permanentky na ďalšiu sezónu sú zatiaľ sklamaním
Slovan predal vďaka Lige majstrov 11-tisíc permanentiek. Väčšina vlastníkov ich však využila iba na predkupné právo na získanie vstupeniek pre Ligu majstrov, na ligové zápasy nechodia. Do budúcna to môže byť veľký problém.
Vďaka Lige majstrov síce máme jedenásťtisíc permanentkárov, ale na ligu zatiaľ nechodia. A to je obrovský problém z pohľadu do budúcnosti. Od čoho sa máme teraz odpichnúť? Čo máme čakať v ďalšej sezóne? Ako nastaviť rozpočet? Aká je vlastne naša reálna pozícia? To sú otázniky, ktoré si nevieme zodpovedať.
V priebehu apríla a mája potrebujeme mať hotový finančný plán na nadchádzajúcu sezónu, my však v tejto chvíli netušíme, o koľko ľudí sa môžeme oprieť. Poviem na rovinu, ak pred ďalšou sezónou predáme len štyritisíc permanentiek, pre mňa osobne to bude veľké sklamanie. Slovan si ich zaslúži oveľa viac. Vidím nejaké čísla, neprezradím ich zatiaľ, musím však, bohužiaľ, konštatovať, že sú z môjho pohľadu naozaj zlé,
doplnil.
Ak chcú v budúcnosti znovu konkurovať minimálne susedným veľkoklubom, potrebujú väčšiu podporu fanúšikov na domácich zápasoch Niké ligy.
Žiaľ, nevieme ich zlomiť na ligu. Bojujeme s tým. Niekedy mám pocit, že sme už vyskúšali všetko. Ľudia musia pochopiť jednu vec. Ak máme klub posunúť ďalej, mať tu častejšie Ligu majstrov či hrávať pravidelne v Európskej lige, potrebujeme dobré finančné základy. A tie sú spojené s fanúšikmi, s ich interakciou smerom k nám. Akoby to nechápali, myslia si, že keď si štyrikrát do roka kúpia vstupenku, sú slovanisti,
dodal Ivan Kmotrík ml. v obsiahlom rozhovore pre Športweb.